۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
1402/05/24
رویا یا واقعیتی نزدیک
رویا یا واقعیتی نزدیک 
 
تصاویری از صحنه‌هایی که هنوز در سیاره زمین وجود ندارند ... هنرمند روسی، الکس آندریف، بیش از 20 سال گذشته این تصاویر را خلق کرده است.
 
چشمان خود را ببندید و تصور کنید سال 2050 است و آسمان شهرها مملو از پرنده‌های آهنی است. اتوبوس‌های پرنده با پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی، جایگزین وسایل نقلیه قدیمی و آلوده شده‌اند که شناوری در ابرها به آن‌ها سرعت و امنیت بیشتر می‌بخشد؛ با پنجره‌های بزرگ و نمای پانوراما از شهر و آسمان، وای فای، سیستم‌های سرگرمی و کف‌های شفاف، نمایشگرهای هولوگرافیک یا هدست‌های واقعیت مجازی!
دیگر خبری از ردپای کربن انسان‌ها نیست و محیط زندگی سبزتر و شهرها پیاده محور و دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری است. سفر با این پرنده‌های پاک ایمن‌تر است، به لطف سنسورهای پیشرفته، سیستم‌های ناوبری و دستگاه های ضد برخورد.
اما تصور کنید پرنده‌های غول پیکری را که از دریا به آسمان پرواز می‌کنند! کشتی‌های پرنده‌ای که روزی تنها در فیلم‌های علمی تخیلی وجود داشتند اکنون از آب بلند ‌می‌شوند و در هوا اوج می‌گیرند، مسافر، بار یا حتی تجهیزات نظامی را در سراسر اقیانوس‌ها و قاره‌ها حمل می‌کنند. کشتی‌های پرنده‌ای که از راکتورهای همجوشی تغذیه می‌کنند و انرژی زیادی را از مقدار کمی سوخت تولید می‌کنند. فراتر از آن، با سرعت مافوق صوت پرواز می‌کنند و در عرض چند ساعت به هر مقصدی می‌رسند، در ارتفاعات بالا به پرواز در می‌آیند و از طوفان، دزدان دریایی یا حملات دشمن می‌گریزند.
وسایل نقلیة پرنده یکی از آینده‌های حمل ونقل هستند، هزینه و زمان حمل و نقل راکاهش می‌دهند، رونق تجارت و گردشگری را موجب می‌شوند و مشاغل و فرصت‌های جدیدی برای مردم در سراسر جهان ایجاد می‌کنند.
تعداد بازدید:
224
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان -سازمان مرکزی- طبقه اول- اندیشکده آینده پژوهی دانشگاه اصفهان 
تلفن: 03137934414 
پست الکترونیک: a.zackery@ast.ui.ac.ir
 
Powered by DorsaPortal